functionele-groentesoep

Februari – Soep van 2ndSense

Een soep van functionele groenten? Hoewel dat vooral als een heel praktische soep klinkt, is ‘ie toch echt heel lekker. De soep wordt namelijk gemaakt van groenten die qua vorm niet moeders mooiste zijn, maar waarvan de smaak gewoon goed is. Paprika’s met een gekke vorm, kromme wortels of ‘misvormde’ champignons: ze kunnen allemaal in de functionele groentesoep.  2ndSense bedacht deze verantwoorde en duurzame soep. Waarom? Dat lees je hieronder.

Soep van functionele groenten

Soep van functionele groenten bestaat uit groenten die men eigenlijk niet goed genoeg vindt. Maar dat is toch raar?! Door te denken in functies en niet direct in oplossingen, kom je uiteindelijke tot oplossingen waarmee je net zoveel (of soms meer) waarde kunt toevoegen tegen minder kosten. Een groente met ongewone uitstulpingen of andere afmetingen is nog steeds functioneel. Het geeft immers een lekkere smaak.

Denken in functies in plaats van oplossingen is ook precies wat 2ndSense doet in haar projecten. 2ndSense helpt organisaties om op een gestructureerde wijze op zoek te gaan naar de meest optimale oplossingen, rekening houdend met alle partijen in de omgeving.

De soep van functionele groenten kan elke dag een andere soep zijn. Hij is namelijk afhankelijk van de groenten die over zijn. Als je wilt weten welke functionele groente er vandaag in de soep zit, vraag het aan de dames van WAAR. O ja, je krijgt ook nog een lekker broodje bij de soep.

Over 2ndSense

2ndSense is sinds een ruim half jaar bewoner van de Mediacentrale. Matthijs Kluis en Jeroen Reessink kozen er samen voor om een tweede vestiging van 2ndSense te openen in Groningen. Niet dat ze directeur of oprichter van de toko zijn, integendeel. Matthijs en Jeroen werken in een zogeheten holacratisch georganiseerd bedrijf, waardoor ze dat soort beslissingen – mits goed onderbouwd – zelf kunnen nemen.

logo

2ndSense is een consultancy- en managementbureau dat betrokken is bij allerlei grote (infrastructurele) projecten, zoals het nieuwe knooppunt in Joure, de nieuwe terminal van Schiphol, de hoogwatergeul in Veessen-Wapenveld en de Zuidelijke Ringweg van Groningen.

Meer weten over 2ndSense? Waarborg schreef eerder al eens een blog over het bedrijf en wij hadden het genoegen een kop koffie met Matthijs te drinken. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar hun website gaan:

Website van 2ndSense

Bedrijf op de kaart bij WAAR

Bedrijf op de kaart is een concept van WAAR, waarbij iedere maand een ander bedrijf een gerecht mag uitkiezen voor op de menukaart van WAAR. Daarmee kun je niet alleen jouw favoriete gerecht op de kaart zetten, maar zorgt het ook nog eens voor mooie exposure voor jouw bedrijf onder de bezoekers van WAAR.